Onko tumennuskalvo lasin sisäpuolella ja aurinko kuumentanut? vai onko toi väliseinä kiinni ikkunassa ja jotain jännityksiä, harmin paikka jokatapauksessa.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Iski kirjoitti:Onko tumennuskalvo lasin sisäpuolella ja aurinko kuumentanut? vai onko toi väliseinä kiinni ikkunassa ja jotain jännityksiä, harmin paikka jokatapauksessa.
Onko muuten mitä ongelmia pitää tuo 100km/h lätkä myös matkailuautossa? Onko tiukemmat säännökset tai jotain? Abs:t on ja turvavyöt tulee ainakin menosuuntaan päin istuville.
Piirrä / kirjoota paperille mitä haluat, sitten on helpompi siihen lisäillä että miten ne saadaan ja mitä se tarvii, me autetaan. Ei tartte yksin päissään miettiä =D
Reddewil kirjoitti:Piirrä / kirjoota paperille mitä haluat, sitten on helpompi siihen lisäillä että miten ne saadaan ja mitä se tarvii, me autetaan. Ei tartte yksin päissään miettiä =D
Mites muilla hupiakut kytketty? Ainakin kaksi akkua hommaan, niin mietin hommaanko 12v vai 24v invertterin. Oma järki sanoo, että liitä 12v akut sarjaan ja hommaa 24v ->230v invertteri
Eikös 24v:ksi kytkemällä saa paremman hyödyn akuista irti?
pärjäät ohuemmilla johdoilla ja voit ladata akut ajon aikana bussin omalla laturilla. meillä on juurikin 2*24V akustot, jotka kytketään releellä ajon ajaksi rinnan ja leiriin tullessa erilleen. 12v saa tarvittavan määrän 500W jännitteen alentajalla.
hupiakuilla voi avustaa starttausta tarvittaessa ts. toissa kesä ajettiin ilman ongelmia toinen ajoakku oikosulussa so what, kun sähköt tehty ihan ite
motoku kirjoitti:pärjäät ohuemmilla johdoilla ja voit ladata akut ajon aikana bussin omalla laturilla. meillä on juurikin 2*24V akustot, jotka kytketään releellä ajon ajaksi rinnan ja leiriin tullessa erilleen. 12v saa tarvittavan määrän 500W jännitteen alentajalla.
hupiakuilla voi avustaa starttausta tarvittaessa ts. toissa kesä ajettiin ilman ongelmia toinen ajoakku oikosulussa so what, kun sähköt tehty ihan ite
Rölli-vempaimessa on ajoakut 2x200Ah, hupiakut 2x75Ah + 2x220Ah sekä yksi 12v hupiakku vesipumppua varten. Tätä akkua ladataan tavallisella verkkovirtalaturilla. Laturi on kytketty auton invertterisähköihin. Invertteri ottaa virtansa hupiakustosta.
Tuohon 12v hupiakkuun ajattelin kytkeä lisäksi 12v ledivalistusta sekä venevessan pumpun. Tupaan saa valot vaikka invertteri olisi syönyt akut tyhjiksi. Ajoakkuja ei käytetä leiriytymisen aikana - niiden päävirrat ovat poiskytkettyinä.
Kaikki hupipuolen sähköt ovat erillään auton alkuperäisistä sähköistä. Akustot ovat yhdistettyinä ainoastaan, kun auton laturi lataa tai maasähkö on kytkettynä.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Rosvolinna kirjoitti:Rölli-vempaimessa on ajoakut 2x200Ah, hupiakut 2x75Ah + 2x220Ah sekä yksi 12v hupiakku vesipumppua varten. Tätä akkua ladataan tavallisella verkkovirtalaturilla. Laturi on kytketty auton invertterisähköihin. Invertteri ottaa virtansa hupiakustosta.
Tuohon 12v hupiakkuun ajattelin kytkeä lisäksi 12v ledivalistusta sekä venevessan pumpun. Tupaan saa valot vaikka invertteri olisi syönyt akut tyhjiksi. Ajoakkuja ei käytetä leiriytymisen aikana - niiden päävirrat ovat poiskytkettyinä.
Kaikki hupipuolen sähköt ovat erillään auton alkuperäisistä sähköistä. Akustot ovat yhdistettyinä ainoastaan, kun auton laturi lataa tai maasähkö on kytkettynä.
Mulla on tällä hetkellä ajoakkuina 2 x 180Ah. Hupikäyttöön 2 x 140Ah. + saan vielä useita pienempiä akkuja lisää tarvittaessa.
motoku kirjoitti:pärjäät ohuemmilla johdoilla ja voit ladata akut ajon aikana bussin omalla laturilla. meillä on juurikin 2*24V akustot, jotka kytketään releellä ajon ajaksi rinnan ja leiriin tullessa erilleen. 12v saa tarvittavan määrän 500W jännitteen alentajalla.
hupiakuilla voi avustaa starttausta tarvittaessa ts. toissa kesä ajettiin ilman ongelmia toinen ajoakku oikosulussa so what, kun sähköt tehty ihan ite
Millaista eroitusrelettä käytät ja mistä hommasit?
vanha vanaja kirjoitti:se vaan pikkusen tuntuu pikavuorokuskeja harmittavan kun ei kirveelläkään ohi motarilla.nimimerkillä kokemusta on
Veikkaan, ettei muitakaan pikavuorokuskeja harmita tippaakaan sellaiset kulkijat, jotka eivät "pyöri jaloissa"... Eli ne, jotka ajaa joko 90 km/h tai alle, tai sitten vähintään satasta. Vi**umaisimpia ovat ne, jotka pumppaavat vauhtia aina ylös kun rinnalle pääsee, näitä tosin löytyy lähinnä henkilöautonkuljettajien erästä sukupuolta edustavien joukosta. He tehnee tämän pumppausliikkeen vahingossa. Miespuoliset sitten luultavimmin tahallaan.