
Noita muutamia kaksikerroksisia on tullut tiirailtua. Tosin oikein korkea yksikerroksinen ajaa melkein saman asian. Alas jää kivasti verstastilaa ja mikäpä estää hieman eristämästä sitäkin. Ainakin niissä autoissa joissa takaovelta menee luukku kuljettajan makuutilaan on jo yksi soppi kulkuyhteydellä eristämistä vaille valmis.
Yhtä Neoplanin 4 metristä yksikerroksista kävin katsomassakin. Se oli vielä tilausliikenne käytössä ja hintaa alle 30t. Yllätyin että takarappusilta meni ovi vessaa ja toisella puolen oli L-muotoinen keittiö helloineen. Ihan tehdas tuote. Yläkerta oli kohtuullisen matala joten kellarissa oli todella reilusti korkeutta. Jos vessa tulisi joskus yläkertaan saunan/suihkun yhteyteen tuon alakerran vessan voisi tyhjentää ja jättää käynniksi kellariin. Kyllähän näihin korkeisiin yksikerroksisiinkin jää kaikkea mukavaa pienellä mielikuvituksella.
Tosin tällä hetkellä vielä pelkän rungon ostaminen on mahdoton ajatus. Nyt vielä etsitään valmista ratkaisua mutta ensikeväänä alkaa sitten rungon etsiminen. Perustelu löytyy tuolta ylempää.
Jos auton tekee asumiseen niin sehän on aina lämmin. Silloin ei tule ongelmaksi jäätymiset joten vesi wc on se mikä tulee. Eihän venevessa käytä juurikaan enempää vettä kuin autojen vessat. Se on vain nätimpi ja hajuttomampi kun on oikeasti vesilukko. Eipä veneessäkään kuutiota isompia säiliöitä ole ollut. Silti vedellä on saanut läträttyä itsensä puhtaaksi, tehtyä ruuat ja kaiken kuukauden päivät. Vettä on oppinut säästelemään vai vaikka vierekkäin on merivesi ja makeavesi hana niin se merivesipuoli on jäänyt käyttämättömäksi. Toki kesällä aika usein pesu on hoitunut uimisella

Joskus pikavuoroa ajellessa on vessan tyhjennys unohtunut auki. Ei se ole tuntunut autoja häiritsevän...ainakaan sadepäivinä. En muista kuin kerran että joku olisi takana valoja vilkutellut

Pesukone ottaa yhdellä pesukerralla 150litraa vettä etenkin jos on kuivaava pesukone joten kyllähän vettä pitää pariin pesukertaan olla

Eikä siinä ole mitään vikaa vaikka rakenteleekin halpoja laitteita. Olen itsekin katsellut mielenkiinnosta nettikoneessa olevia parin tonnin busseja. Tosin kun rakentaminen tulee kuitenkin maksamaa muutaman kympin niin loppukustannuksissa on melkein ihan sama onko rungosta maksanut tonnin, kympin vai kolme. Ilmainen ei auto kuitenkaan tule olemaan. Halvasta kun tekee niin voi tehdä halpaa mutta kuitenkin sellaista.... joka toimii ja tyydyttää itseään. Ehkä oma ensimmäinen itserakennettu voi lähtökohtana ollakkin edullisempi koekappale. Kun kokemusta on veneiden ja talojen rakentelusta voisi olla järkevämpää kokeilla ensin hieman edullisempaa autoa.
Alkuuhan tämä on tälläistä haarukointia ja kaikki vaihtoehdot on auki.