Terapia tölli

Kerro omasta projektistasi
Jokelan linja
Rattiamiraali
Truck: Scania bf86s Lahti10
Member id: 200

Re: Terapia tölli

Viesti Kirjoittaja Jokelan linja »

En kyllä itse menisi tökkimään sähköä noihin pinneihin tollai stetson-harrison menetelmällä. :shock:
Eikös tuossa ole tuo valonauha toteutettu ledillä?
Jos ledin ajurissa ei ole suojausta väärää napaisuutta vastaan, se on väärän kytkennän jälkeen todennäköisesti entinen valo.
Volvon VBI:stä löytyy kytkentäkaaviot, vaatii tunnukset :(
Maanantaina yritän muistella katsella töissä kytkentäkaaviot ja liittimet. :wink:
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos
Truck: scania k92

Viesti Kirjoittaja -LÄTSÄ- »

Jokelan linja kirjoitti:En kyllä itse menisi tökkimään sähköä noihin pinneihin tollai stetson-harrison menetelmällä. :shock:
Eikös tuossa ole tuo valonauha toteutettu ledillä?
Jos ledin ajurissa ei ole suojausta väärää napaisuutta vastaan, se on väärän kytkennän jälkeen todennäköisesti entinen valo.
Volvon VBI:stä löytyy kytkentäkaaviot, vaatii tunnukset :(
Maanantaina yritän muistella katsella töissä kytkentäkaaviot ja liittimet. :wink:
Varoitus huomioitu... ja täten kiittää hän... :) (Onneksi en ehtiny ruveta koheltamaan :D ) KIITOS! :)
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Jep jep jeeppi... :)
Tinaus opiskelua ollut tässä tämän päivän ohjelmassa... Siis näpräsin semmosen "harjottelu" palikan pellin paloista ja koklasin tinaamista siihen...
Ja rehellisesti sanottuna... en tiiä mimmonen tappelu tulee "oikeassa kohteessa" mutta tämän päivän harjottelun perusteella... kyllä mä lähen kokeilee tekeemään ainakin "karkeet" pohjat tolla tinalla... :D
Vaikkei tää ny ookkaan autoon tuleva palikka ni pistän pari kuvaa harjotus kappaleesta... :)
Silppuva...
Silppuva...
WP_20141026_001.jpg (195.16 KiB) Katsottu 19522 kertaa
pienen leikkaa liimaa askartele hetken jälkeen mulla oli tinaa levitettynä kappaleeseen täältä saatujen linkkien ohjeiden perusteella...(kiitos vielä kerran... :) ) sitte se ootti vaan hiontaa...
sehä on iha tinassa
sehä on iha tinassa
WP_20141026_003.jpg (208.39 KiB) Katsottu 19522 kertaa
Javähäsen aikaa ku pikkurälläkällä "virsikirjalaikan" kaa ku hääräsi ni se näytti tolta...
hi hi hiottuna...
hi hi hiottuna...
WP_20141026_004.jpg (213.54 KiB) Katsottu 19522 kertaa
Harmi ku en muistanu kuvata palikkaa hitsauksen jälkeen... :) pistän kuvatuksen "väärältäpuolelta" ni näätte miten se on hitsuuteltu... :)
tämän "kolikon kääntöpuoli"
tämän "kolikon kääntöpuoli"
WP_20141026_007.jpg (209.82 KiB) Katsottu 19522 kertaa
tein sen siis kolmesta eri palasta ja osan matkaa kummastakin "nurkkatyylistä" hitsasin umpisaumalla... ja osan vedin vaan pisteillä...:) ja omasta mielestäni "melekolailla kelevollinen" eka kertalaiseksi...(eikä menny ees hermo... :D )
Sen verran tästäpäivästä opin että ihan "inasen" reilummin tinaa ensin valmiiksi kiinni... isommalta alalta lämmitys... ja sitten vaan levittelemään... Tarvii vaan tehä parmpi "kapusta"... :D toi 15min tuotos ei ollu nii hyvin käteen sopiva ku oisin toivonu... :D
kattokaa kapulaa... älkääkä "romukasaa" pöydällä... =)
kattokaa kapulaa... älkääkä "romukasaa" pöydällä... =)
WP_20141026_009.jpg (191.78 KiB) Katsottu 19522 kertaa
No tiiämpähä siitäki enemmän... mimmonen sen tarttis omaan käteen olla... :D
Mutta joo... näin täällä tänään... kahtotaan koska jatketaan... :D
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Kyllä näyttää asialliselta :D
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Jokelan linja
Rattiamiraali

No eihän se nyt niin helposti menny :roll:
Kytkentäkaavio loppuu adapterijohtoon josta haarautuu liittimet ajovaloihin ja sumariin.
Adapterikaapelista ei löydy kaaviota, joten melko vaikea mennä sanomaan mitään.
Jos kuitenkin löydät adapterit jostain (volvolta :wink: ) niin sitten voit kytkeä tuon kaavion mukaan.
Umpiossa olevalle liittimelle en saa suoraan varaosanumeroa kun ei ole kaaviota.
Adapterikaapeleita on Impactin mukaan aika monta erilaista, riippuen autosta...
Lienee helpoin hipsiä paikalliselle Siniselle Tiskille ja kertoa tilanne. :roll:
Liitteet
fh_headlight.pdf
(61.75 KiB) Tiedosto ladattu 434 kertaa
man123
Kippari
Truck: -

Viesti Kirjoittaja man123 »

Siis onko toi E83L vaan adapterin liitin? Mulle jää sellainen käsitys tosta kaaviosta että se on umpion liitin. Auttaisi jos näkisi sivun jossa komponentit listattuna, ja lyhenteet kerrottu.
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Hau...
Tanks... Parahin "Jokelan linja" Mää hilipasin sinne "siniselle tiskille" kyselemään et oisko jotaki "yksinkertaista adapteria tyhmälle"... :D No ei ollu...(yllätys...) mukaan kuitenni sitte tarttu
"johon pätkä jossa on semmosia muovijutskia päissä"... :D
En oo viel ehtiny perehtyä tämän johtosarjan sielun elämään muuten ku et siinä löytyy 1-10 numerot... ja umpiossa on "käytössä" 10,5,4,3,2,1 pinnit...
Tossa kuva mimmonen johto... :)
johtojenjamiovienyhdistelmä.... =)
johtojenjamiovienyhdistelmä.... =)
WP_20141027_004.jpg (217.2 KiB) Katsottu 19302 kertaa
ja töpselin päästä mikä käy umpioon... (oikealle puolelle)
töpseli paikassaan...
töpseli paikassaan...
WP_20141027_008.jpg (196.29 KiB) Katsottu 19302 kertaa
Ny tarvii kattoo saanko jotain selkoo ite tosta kaaviosta...vaiko kertooko joku het mulle mihinkä minkäki "käskyttäjän" laitan... :D Mulla on siis noita johtoja kaksin kappalein (osasin ostaa kaks ku mulla on kaks "pimeydenlievittäjää"... :D )
Jokelan linja
Rattiamiraali

Noniin :)
Tuossa adapterin toisessa päässä pitäisi olla 12 nastaa.
Ja ehkä numerot 1-12. jos näin, asia on melkein ratkaistu.
Siinä 12-napaisessa päässä pitäisi kytkentä olla osapuilleen näin:
1: Maa
2: Vilkku
3: Korkeudensäätö (ei kytketä)
4: Kulmavalo (ei kytketä)
5: Korkeudensäätö (ei kytketä)
6: Ajovalo
7: Maa
8: Tyhjä (ei kytketä)
9: Kaukovalo
10: Sumuvalo (ei kytketä)
11: Parkki
12: Maa

Auton alkuperäiset valojen johdot kannattaa varmaan yhdistää kutistejatkoilla suoraan tuohon adapterikaapelin johtoihin.
Jos Se pistoke ei ole 12-napainen, sitten mietitään lisää :lol:
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Jeah right... :D
Määhän hyäkkäsin het kattomaan uudestaan noit liittimiä... prkl... siin 12napasessa ei ollu yhtään numeroo... (ei löytyny vaik kui pyörittelin... :D ) eli noi numerot löytyy vain sitä 10napasesta mikä tulee umpion pohjaan... Ja noi ei iha täsmää tohon mitä listasit... parahin "Jokelan linja"... :)
Mää ny pistän yhen "kuristusote" kuvan mimmosia liittimiä tosta piuhojen päästä löytyy... (koska mun verbaaliset taidot ei riitä kuvaamaan mimmottiset ne on... :D )
"talttuhan" se tuoki johtokäärme ku sitä kuristi...=)
"talttuhan" se tuoki johtokäärme ku sitä kuristi...=)
WP_20141027_009.jpg (197.67 KiB) Katsottu 19250 kertaa
En oo viel riisunu yhtään noita suojakuoria pois noiden päältä (en oo ehtiny... enkä kyllä oo viel "uskaltanukkaan"... :D ) koska arvelin ettei ny het kannata mennä "pilaamaan" tota orggis johtonippuu ennen ku tietää oikeesti mitä tekee... :D (niinku se ois mua ennenkää estäny... onkoha must tulossa vanha... :lol: )
Mut anyway... josko toi ny yhtään auttais auttajia...auttamaan mut "virroittamaan" noi umpion sisällä olevat kohteet oikein... :D
Tää kiittäis taas etukäteen... :) "Takkar o pokkar"... :) (suomennos siansaksasta... kiitos ja kumarrus...)
Jokelan linja
Rattiamiraali

No niin taas on päitä raavittu, menestyksekkäästi :lol:
Tietenkään siinä 12-napaisessa liittimessä ei ole numerointia, muutenhan tämä olisi ollut liian helppoa. :roll:
Se liitin E83 L/R on tosiaankin adapterijohdon liitin ( se 12-napainen).
Onneksi kyseisestä kaaviosta käy ilmi adapterijohdon sisäinen kytkentä. :idea:
Elikkäs siinä umpiossa olevassa 10-napaisessa liittimessä nastat ovat näin:
1: pitkä
2: lyhyt
3: parkki
4: vilkku
5-8: tyhjä
9: maa
10: maa

Näillä pitäisi valaistus tuleman :lol:
Liitteet
fh_1501_1503.pdf
(187.92 KiB) Tiedosto ladattu 379 kertaa
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

moooe! :)
Eipä voi muuta ku... KIITTÄÄ JA SYVÄLLE KUMARTAA... :) Enköhä mää "löydä valaistuksen polun" näillä rautalangasta väännetyillä ohjeilla... :lol: :lol: :lol:
Tänäänkään ei tapahtunu mitään "tramaattista" eli en voi/viitti laitella ny mittään "foto esityksiä"... :D Mutta jospa tuossa viikon loppupuolella saattasin saahakki tehtyä jotakin "mielenkiintosta" :D
Mutta enivei enihau... kiitos "Jokelan linja"... (mää muistan tän... :) )
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Hau... seuraava "etappi"
Oon ny vuoden verran roikkunu täällä... ja välillä on kiva "pistää tikulla silmään"... :D
28.10.2013 eli "reilusti" yli vuos sitte... :)
Hitsuuttelu työt melkein tehty... =)
Hitsuuttelu työt melkein tehty... =)
Ja tänään...
Matka maalaamoon alkaa... =)
Matka maalaamoon alkaa... =)
WP_20141031_001.jpg (194.95 KiB) Katsottu 18894 kertaa
Ilta päivällä ajoin auton kaverin halliin missä olis tarkoitus alkaa hieroo maalipohjia kuntoon... :) tossa kuva keulan sovittelusta... (koska osaan vaan "sovitella"... :lol: )
"mad max"... tai jotain sinne päin... =)
"mad max"... tai jotain sinne päin... =)
WP_20141031_007.jpg (176.2 KiB) Katsottu 18894 kertaa
Ja jos luoja suo...tai oon reipas poikalaps... ens viikolla pitäsi jossain kohtaa olla väriä päälläki... (siis noi keulan pellit... ja toi osuus kyljistä mitä en oo vaihtanu.../raiskannu...:D
Toi keulan muutos on kyllä suurin yksittäinen ulkonäköön vaikuttava seikka... (mun mielestä... oon toki katellu noita kylkiä ja perää melkein "kyllästymiseen" saakka... :D )
pistän viel kostoks vanhan keulan kuvan.... :lol: :lol: :lol:
Hmm... onhan se hieno mutta.... =)
Hmm... onhan se hieno mutta.... =)
WP_20140921_002.jpg (188.84 KiB) Katsottu 18894 kertaa
Onhan se hieno mutta toi uus on mun mielestä ehkä "hieman nykyaikaisempi"...:D
Eipä muuta tällä kertaa... :D
neppi
Vapaaherra
Truck: Hino Blue Ribbon -91

Viesti Kirjoittaja neppi »

Onks toi varaosa-auto tossa vieressä? Siis se, mistä otat ne ovet?

N
kulkuri
Kansleri

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

:lol: :lol: :lol:
wiima63
Kansleri
Truck: wiima ja Van Hool
Member id: 155

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Jos täs ois tykkä nappi niin painaisin sitä nepille =)
Reddewil
Vapaaherra
Truck: Tukato & FM
Member id: 037

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

neppi kirjoitti:Onks toi varaosa-auto tossa vieressä? Siis se, mistä otat ne ovet?

N
Eiku toi on pre-facelift, se uudempi varaosavehe on muttereina jo tuolla :lol:
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Moro taas...
Mimmosen saranoinnin arvon raati haluaa oviin... paanko perinteisen, kaappari, "lambo", "lokinsiipi" vaiko ihan liukuovi mekanismin...? :D
Mää täällä rälläkkä kädessä odotan "tulikomentoja".... :lol: :lol: :lol:
Mutta joo... toi keula... Lampunpohjat tosiaan oli hyvät...(tai ainakin sen verran hyvät että valot saa suunattua oikein... :D )
Ja tämä päivä on menny sitte "ihan tinassa"... :D (jouduin korjaamaan aamupäivän tota apparin puolen valoaukkoo... prkl ku olin sokee sillon ku tein noita kulmia... :? )
Siitä ny kuitenkin jolaimuotoo selvisin... sitte alkoki "tinaleikki"... tinauksen jälkeen puhalsin kevyesti nurjat puolet että nii et maali kunnolla tarttuuu... ja loppupäivän hässäkkä olis sutia toi keulan korikehikko pohjamaaliin...(ehkä... en tiiä viel onko energiaa... aamusella tulin kaverin halliin ennen seiskaa ja siitä saakka oon enämpi tai vähempi aktiivisesti yrittäny touhaa... :) )
Mutta sama sepostus kuvin... :D
Korjattu reikä...
Korjattu reikä...
WP_20141101_001.jpg (174.55 KiB) Katsottu 18739 kertaa
Ennen tina-aikaa...
Ennen tina-aikaa...
WP_20141101_006.jpg (177.77 KiB) Katsottu 18739 kertaa
Sehä on iha tinassa...
Sehä on iha tinassa...
WP_20141101_011.jpg (172.03 KiB) Katsottu 18739 kertaa
Ylimääräinen tina poistettuna...
Ylimääräinen tina poistettuna...
WP_20141101_017.jpg (193.4 KiB) Katsottu 18739 kertaa
Sen verran tuosta tinauksesta... en oo mikään ammattilainen eli siihenähen "hyvät"... mutta kitillä joutuu tekeen loppusilauksen... :) (tosin niin mää olin varautunutkin...)
Hiekka kylvystä ei oo kuvia...koska niistä ei ton kännykameran kaa saa kelvollisia...(niinku ei noikaan oo... :) )
Mutta jos mää jaksan ni illalla saattaa olla kehikon maaluu kuva esillä... (sikäli mikäli se ketään kiinnostaa... :D )
Mutta näin... :)
Reddewil
Vapaaherra

Valehtelooko mun silimä vai onko nuo lamput vähän ulospäin kallellaan, vai kuuluko ne ollakkaan pystyssä? Siis upeelta näyttää noinkin!
Mahottoman savotan oot tehny, kuten tuo tinaus josta ei sinällään oo mitään hyötyä kittaukseen nähen tai siitä että umpeen histasit. Hepeillä läjään, taakse saumaan korikitti, eteen polyesterikitti tai korikitti saumaan nätisti ja maali päälle, niin ne uudetkin autot on tehty, menee sen 10-20v helposti. Hienoa että jaksat tehä!!! Ihan oon kade tuosta energiasta, itellä menny tääkin päivä nettiä ja töllöö kytätessä vaikka piti hanakulmat laittaa kylppäriin =/
Edit: on siinä mustassa vulvassa ulkoreuna suorassa ja yläreuna vinossa. Mut ei varmaan vaikuta valokuvioon juurikaan.
neppi
Vapaaherra

UIUI lokinsiipi fh ovet Scanian kirjastoautoon!!! Kerranki on asiallista täällä!

Ü
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Ugh... :D
Joopa joo... nytte on päivä täys... istun tulevan motorhomen porras aukossa ja avasin ensimmäisen nallelimun... :) (mut se ei oo se asia mitä varten mää tänne tulin taas notkumaan... :D )
"Reddevil"... En tiiä onko energiaa vai mitä on... mutta pikkusen motivoi tehdä ku on "lainahallissa" touhaamassa ja hallin omistaja tarvitsee kuitenkin tilojaan tuottavaan työhön... :D
toi "oma soppi" on sen verran pieni että siellä on huonotehdä maalauksia... joten kaveri ystävällismielisesti lupasi lainata tilojaan jotta saisin seuraavan rastin suoritettua... :D
ja mitä noihin valoihin tulee... nyt on tunnustettava että enpä huomannu kattoo ollenkana valokuvion muotoa ja kallistusta... :? olin tollo ja kattosin että säädöt riittää sivu ja korkeus suunnassa...
mutta tuo lampun pohjan pitäisi silti olla "noin samalla tavalla" ku oikeessakin kuorkissa... (mää kävin vakoilemassa purettua autoa enne ku alotin koko hässäkkää... :) )
Mutta tunnustan... virheen mahdollisuus on suuri...koska "tarkimpana mitta laitteena on ollut oma ohta...(siis se kohta missä ne silmät sijaitsee...) Heti ton sun viestin luettuani availin noi luukut tosta umpion pohjasta ja totesin et jos ne ihan vit...laan on... tarvii "vaan" vähä modata ja kääntää noita "lamppuja" tuolla umpion sisällä... (nii varmaan...jollekkin se ois ehken mahollista mut ei mun älyllä... :D )
Jeba... enpä ny viiti häeritä ennee enempee teijän silimiä minun hölömöillä jutuilla... laetan kuvan... joka on nii sanotusti... "tähä tämä jäe..." :D
Etuluukun uudet sarana aihiot... tulee pultti kiinnitteiseksi...
Etuluukun uudet sarana aihiot... tulee pultti kiinnitteiseksi...
WP_20141101_023.jpg (220.25 KiB) Katsottu 18673 kertaa
"Green hornet"
"tunnusta väriä"
"tunnusta väriä"
WP_20141101_024.jpg (224.49 KiB) Katsottu 18673 kertaa
Mulla on tässä korikehikon maalailussa ollu vähän häröt värit... :D no eipä tuo sinänsä haittaa... suurin osa on piilossa ja ei kelleen näy... :D
Mutta toistan taas itseäni... "Näihin kuviin... näihin tunnelmiin..." :D
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Jassos... :)
"Kuivattelu tauko" Siis eka rundi kittiä on kovettumassa ja oottelen että pääsee hiomaan ja kittaan lisää... (ei varmasti saa noita nurkkauksia "ykkösellä" onnistumaan...tai en minä ainakaan...)
Minen tiiä mitenkä tuoki työvaihe ny mua näin paljon "jänmittää"... edellinen lähes tuon kokoluokan "kittioperaatio" oli kuitenki iha "hetkisitte" (vuos 1998...ku hääräsin harraste auton kimpussa...eli iha eilen...)
Tämä työvaihe on kuitenkin myös "se" näkyvä osa ton auton ilmettä, liekkö sillä sitte merkitystä... :lol:
No mää pistän teille kuvatuksen näytille...(kiinnostuneet saa olla "hengessä" mukana...)
Melkein ylikittaus... =)
Melkein ylikittaus... =)
WP_20141102_003.jpg (208.09 KiB) Katsottu 18589 kertaa
Siinäpä tuherrus kuvatus...
Saas nähä kauanko menee että saan noi kittailtua semmoseks että "itelle kelepaa"...(muilla ei kuulema oo väliä... :lol: näin mulle eilen sanottiin...:) )
Olis viel tarkotus saaha pohjamaaleihin noi palikat tänään... :D eli... soattaapi olla päevällä taas pittuutta... no se ei mua haittaa...en oo oikein koskaan osannu pelätä tuunivörkkiä...:)
Ja takaraivossa kuitenkin "hakkaa" se tieto että tämä ei ole harraste tila... vaan joku ansaitsee leipänsä näissä tiloissa... :)
Jep... määpä palailen taas häiriköimään ku saan tehtyä jotain "näyttö kelpoista"... :D
Eli kahtellaan...
-LÄTSÄ-
Ajoneuvos

Jepulis... :)
Sain eilen värjäiltyä auton... ja ny pitäsi kammokiukulla pistää sitä vähän kasaan... :) (sais siirtää sen "ulkoruokintaan") :D
Jälki on mitä on... en ny jaksa märistä siitä...,(keulan irtopellit on "helppo" maalata uudestaan...)
Nauroin eilen kaverille sitä että "suhteettoman suuri" suojaustyö on (neliöt) maalipinta-alaan nähden... :D
Melkein maalauskunnossa...
Melkein maalauskunnossa...
WP_20141103_002.jpg (169.75 KiB) Katsottu 18399 kertaa
Melkein koko päivähän tossa leikissä meni... Siis suojaus hionta ja maalaaminen... pohjat ja pinnat... "märkää märälle" metodilla... Maali on ihan "raskaan kaluston" liuotin pohjasta maalia... ei varmaan parasta mahollista jälkee amatööri tuollakaan saa... :D (mutta ajaa asiansa... kestää talven pihalla... :) ) En tiä... käyttääkö ammattimaalarit noissa tiivisteissä (tai niiden suojaamisessa" narua...siellä tiivisteen ja korin välissä... pistän kuvan... :)
"Naruvaossa"
"Naruvaossa"
WP_20141103_003.jpg (150.85 KiB) Katsottu 18399 kertaa
Oli vaan mun mielestä pirunpaljo helepompi teipata nuo tiivisteet...karhentaa toi reuna..(ei tiivari ota itteensa)...ja maali menee tiivisteen alle... Ja kahen sopivan kokoisen metallikoukun kaa toi sujahti suht helposti tonne ku alkuun pääsi... Tuulilasin tiiviste oli sen verran kovaa että sinne en kauaa yrittänyt laittaa...
Mutta joo... Oli mulla kysymyskin... Mistähän mää löytäisin "puhtaat" kuskinpuolen sivulasit...? ei oikein näy enää läpi...(reilu vuoden halliseisokki on saanu kosteuden kuivumaan sinne väliin ja nyt se on "kalkittu" ei tummennettu vaan vaalennettu... :D )
Ei näy läpi...
Ei näy läpi...
WP_20141104_002.jpg (175.47 KiB) Katsottu 18399 kertaa
Pistän vielä yhen kuvasaastan tämän hetkisestä tilanteesta... :)
Oha se valakone...
Oha se valakone...
WP_20141104_001.jpg (178.46 KiB) Katsottu 18399 kertaa
Nyt on sitte enää itestä kiinni mitä tänään jaksaa ja ehtii touhuta... Auton on oltava pois huomen aamulla tuolta hallista... :)
Eli takas hommiin... :D
Reddewil
Vapaaherra

Ai että se on hieno! Monet maalaa tiivisteeseen kiinni, helppo ja nopea. Mutta tuo on aikamoista että lämpimässä tallissa meni nuo lasit häneksi! Ei muuta ku paa soittaen jaakko-tuotteelle, josko heillä olisi valamiina kiitokorin laseja, oli meinaa melkoset varastot vaikka ja mitä ku sprinteriin kasettilasit hajin.
neppi
Vapaaherra

Pika-avun saa kun napauttaa ikkunavasaralla sisemmät ruudut pois ja pesee sen mitä jää.
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

neppi kirjoitti:Pika-avun saa kun napauttaa ikkunavasaralla sisemmät ruudut pois ja pesee sen mitä jää.
tämän ku tekee niin yhtenä aamuna on sun ulompikin rikki :)
Tulevaisuus on sähköinen
Vastaa Viestiin