Mistä huolto kirjallisuutta

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
vjk55
Rattiamiraali
Truck: Volvo B58 lahti v.79
Member id: 093

Mistä huolto kirjallisuutta

Viesti Kirjoittaja vjk55 »

Mistähän löytäs kirjoja tekniikasta huollosta ja kaikesta mikä liittyy Volvo B58 1979 v. linja-autoon ja Stroco merkkiseen Wepastoon tämä lämmitin varmaan alkuperäinen ja nyt kyllä vielä toimii. Mulla ei nyt mitään huolto kirjoja, tämän auton mukana ei tullut mitään. Olisin kiinnostunut kaikesta tuohon malliin liittyvistä kirjoista, oppaista.
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.
Jone
Kansleri
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD

Re: Mistä huolto kirjallisuutta

Viesti Kirjoittaja Jone »

Tässä eräs käyttöohje Strocoon jossa kaaviota sun muuta ihan suomeksi. Nuo kuvat on sekaisin vielä tuolla mutta koetan saada ne jotenkin ruotuun kun aikaa on.

http://eastvoice.pp.fi/images/album/bus ... co-Images/
vjk55
Rattiamiraali

Oikein suuret kiitokset jone-51k nuo tuli tarpeeseen ja vielä Suomen kielellä, kun multa ei tuo lontoon kieli oikein suju. Kerran oli tuossa Stroco wepastossa pientä häikkää ja näytin sitä yhdelle wepasto korjaajalle, niin heti kun näki merkin nosti kädet pystyyn ja sanoi että ei hänellä mitään koulutusta eikä kytkentä kaavioita tuohon merkkiin. Mutta vika ratkesi niin kun pitkään ollut käyttämättä niin ohjain yksikössä jotkin käret jumissa. Kun tutkin tuleeko sinne virtoja ja sitten vähän koputtelin ohjain koteloa niin yhtä äkkiään pamahti käyntiin ja on pelannut senjälkeen hyvin.
Jone
Kansleri
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD

Viesti Kirjoittaja Jone »

Olepa hyvä. Itse olen käyttänyt noita nettisanakirjoja jos kieli menee solmuun. Tässä eräs ilmainen sanakirja http://www.ilmainensanakirja.fi/ Toinen hyvä joka kääntää jopa halutun web-sivun toiselle kielelle on http://babelfish.altavista.com/ Tässä vaan ei ole suomea valikossa mutta oli suureksi avuksi kun autoa olin hankkimassa Saksasta. Englanti sujuu ihan ok joten kääntelin tuolla saksalaiset netti-ilmoitukset englannille ja saipa jo tolkkua.
Lahti32
Vapaaherra
Truck: Jäämeri Express

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Minulla on B58 omistajan käsikirja jonka sain bussittomalta. Se koskee vuosimallia 1974 mutta paljon on samaakin, joitain ilmapönttöjä ja tenusysteemit sekä kojelauta ainakin on uudemmissa erilaiset. Scanneria mulla ei ole eikä mahdollisuutta kopioida mut lukutaito vielä on jos jotain tarvii tietää. Siinä on alustan sähkökaaviot, rasvauskaaviot yms ja huoltovälit jne.
Tulevaisuus on sähköinen
only4pro
Vapaaherra
Truck: Volvo B58 Falcon 430

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Lahti32 kirjoitti:Minulla on B58 omistajan käsikirja jonka sain bussittomalta. Se koskee vuosimallia 1974 mutta paljon on samaakin, joitain ilmapönttöjä ja tenusysteemit sekä kojelauta ainakin on uudemmissa erilaiset. Scanneria mulla ei ole eikä mahdollisuutta kopioida mut lukutaito vielä on jos jotain tarvii tietää. Siinä on alustan sähkökaaviot, rasvauskaaviot yms ja huoltovälit jne.
Minä voisin vaikka skannata ja laittaa PDF sen jokin päivä, jos Lahti laitat sen minulle etanapostissa? Itsellä ei ole sitä, mutta kiinnostaisi lukea se ja samalla auttaa muita...

Laita vaikka privana viestiä.
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Bussiton
Vapaaherra
Member id: 015

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Vosinhan mäkin vaikka lähettää kopion tosta manuaalista :roll:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
vjk55
Rattiamiraali

Ottaisin mielelläni manuaalin vastaan vaikka PDF-tiedostona. Kiitos jo etukäteen, minä laitan osoitteen tähän. veikkokasi@gmail.com
Vastaa Viestiin